Maventa API för utvecklare

Vår teknik – till din tjänst

Vår omfattande, öppna och kostnadsfria API-dokumentation ger dig detaljerade instruktioner om hur du kommer igång. Du kan fördjupa dig i användningsfall, våra REST- och SOAP API-guider samt lära dig mer om våra nya tekniker som hjälper dig att förbättra din kundupplevelse.

Vad kan våra API:er användas till?

icon-circle

Elektronisk fakturering – B2B, B2G och G2B

icon-circle

Konsumentfakturering (B2C) till nätbank och mobilapplikationer

icon-circle

Elektronisk upphandling och annan e-dokumentleverans

icon-circle

Anslutning till mervärdestjänster för P2P och O2C

icon-circle

Anpassade applikationer och importverktyg

Vår testplats är din lekplats

Det första steget i att bygga upp integrationen mellan ditt system och vår teknik är att bekanta dig med vår testmiljö och skapa ett kostnadsfritt testkonto. Att registrera sig i testmiljön är inte bindande för dig och du kan alltid begära att kontot stängs.

Kom ihåg att fylla i din företagsinformation eftersom det hjälper dig att hålla koll på dina framsteg. Oroa dig inte, ditt konto och information på det kan bara du se. När du har skapat kontot kan du kontakta vårt säljteam eller integrationssupportteam via e-post för att få nödvändiga API-nycklar.

Så här kommer du igång

1. Välj ditt föredragna API

Du kan använda två olika API:er för att ansluta ditt system till våra tjänster: REST och SOAP. Båda är tillgängliga för användning, men alla våra funktioner är inte tillgängliga via SOAP API.

REST API

  • Kontoadministration
  • E-faktureringstjänster
  • Utbyte av beställningsdokument
  • Avancerade funktioner och tjänster för P2P och O2C

    SOAP API

    • Kontoadministration
    • E-faktureringstjänster

    2. Definiera din integrationsomfattning

    Integrationsomfattningen definierar vilka viktiga funktioner och möjligheter som användarna kommer att ha i ditt system.

    Att tänka på:

    • Vill dina kunder skicka eller ta emot e-fakturor, eller både och?
    • Bedriver dina kunder endast B2B-verksamhet eller behöver de också fakturera konsumenter?
    • Finns det några ytterligare tjänster som dina kunder skulle vilja ha?

    3. Välj din startnivå

    Din integrationsnivå kan variera från att bara använda några få API-slutpunkter hela vägen till ett fullt fungerande dokumentleveranssystem.

    När du väljer integrationsnivå bör du ta hänsyn till dina kunders behov och hur mycket automatisering som krävs.

    Vårt tips: Du kan börja med grunderna och fördjupa integrationen över tid för att inkludera ett bredare utbud av funktioner.

    Dina viktigaste resurser

    Från utvecklare – till utvecklare

    icon-integration

    Integrationsguide för Maventa

    Allt du behöver veta om att ansluta ditt system till vår teknik

    icon-restapi

    Maventa REST API-Dokumentation

    Kom igång med testmetoder och fakturamaterial

    icon-maventa-swagger

    Maventa Swagger-miljö

    Fördjupa dig i mer detaljerad teknisk dokumentation, testmetoder och fakturamaterial

    icon-start

    Börja bygga i dag

    Med vår kostnadsfria tekniska integreringssupport blir du inte lämnad ensam i processen. Prova nu och se hur lätt det kan vara att komma igång.